Cilt Bakımı


Yoganın amacı zihinde ve vücutta güç, farkındalık ve uyum yaratmaktır. Şehirli hayat tarzı için bu 6 yoga pozunu denemelisiniz. 

En İyi 6 Yoga Pozu



Yoga yapmak en etkili egzersizdir. Bu nedenle ünlülerden süper modellere, bu fit ünlüler Facebook, Instagram gibi sosyal medya platformlarında yoga becerilerinin göstermeyi seviyorlar. Yoga yapmak bugünlerde neden popüler? Yoganın amacı zihinde ve vücutta güç, farkındalık ve uyum yaratmaktır. Şehirli hayat tarzı için bu 6 yoga pozunu denemelisiniz. Vücudunuzu ve zihninizi sakinleştirmek için kendinizi daha iyi ve dinlendirici bir pozisyona koyuyorsunuz. 

1. Kelebek Duruş 
Bağdaş açısı kalça sinirini ve solunum sistemlerini açar. Bu poz kalça ve göğüs açmaya, omurga uzatmaya ve üremeyi uyarmaya yardımcı olur. Aynı zamanda pelvik bölgede dolaşımı uyarır, çünkü, bu yüzden adet ağrılarına iyi gelir.

2. Kedi Duruşu
Bu duruş omurga ve karın organları için nazik bir masaj sağlar. Sadece servikal, torakal ve lomber gerginliğini azaltmakla kalmaz aynı zamanda boyun, sırt kasları ve karın kasları uzanır. Bu sedanter insanlar için idealdir.

3. Aşağı Bakan Köpek
Bu duruş bugün toplumumuzda sorun yaratan pek çok şeye iyi gelir: tüm gün oturmaktan doğan yorgunluk, ağrı ve sertlik. Bu poz diz arkası kirişindense daha çok sırta odaklanmaya yardımcı olur. Doğru hizalama ile daha esnek ve gerginliği daha az depolayacak üst sırta sahip olabilirsiniz.  
 


4. Kobra Duruşu
Kobra pozunda harcanan zaman omuz ve göğüs kaslarını gerebilir ve aynı zamanda alt sırtta sertliği azaltır. Göğüs açar ve kalp ve akciğerlerin yollarını temizlemeye yardımcı olur. Ayrıca siyatiği yatıştırır.

5. Kertenkele Duruşu
Uzanır konumdaki bu duruş, diz arkası kirişleri, uyluk ve bacakları açar ve güçlendirir. Dahası göğüs, omuz ve boyun bölgelerini açar ve rahatlatır. Ayrıca stres, yorgunluk ve anksiyete için iyileştiricidir. 

6. Çocuk Duruşu
Bu duruş, kelebek duruşa benzer, tek fark bacak yoludur. Zihin için süper sakinleştirici özelliktedir bu nedenle bu duruşu sona saklayabilirsiniz. Çocuk Duruşu gerçek bir dinlenme duruşudur ve desteğe gerek kalmadan uzun süre bu duruşta kalabilirsiniz. 

Her yoga duruşunu yaparken, bir dakika boyunca nefes alıp vermeye devam edin. Bir tur yaptıktan sonra beden ve zihin olarak tamamen rahatlayana kadar tekrar tekrar yapabilirsiniz.